Hejsan!

Jaha, här är då min blogg. Jag är nästan 20 år, för fan. Jag har svårt att svälja det eftersom jag älskar att vara barnslig. Jag har tyvärr en massa åsikter om allt och alla och vill nödvändigtvis ge en massa tips, vilket folk runtikring mig hatar. Därför tar jag mina åsikter hit! Haha..

söndag 17 augusti 2008

P-piller

Usch. Jag gillar verkligen inte att gå omkring och vara orolig för att vara gravid. Hela livet sätts liksom på paus och går i slowmo. Man kan inte tänka på något annat än rädslan för att vara gravid och vad som skulle hända om man var det. Jag måste sluta ha sex för det händer jämt nåt som gör att jag går omkring och är orolig. Dagarna före mens är det alltid jättenervigt. Jag har gått flera månader nu och stressat sönder. Antingen har man missat ett piller, spytt, eller tagit några timmar för sent några dagar i streck.. eller så har man käkat pencillin eller grapefrukt, tagit hälsokostmedel och blivit skiträdd att det ska innehålla johannesört osv osv osv. VARFÖR KAN JAG INTE KONTROLLERA MIG SJÄLV? Om jag vet att jag har högre risk att bli gravid kan jag väl för fan försöka låta bli att ha sex. Men nej, jag ska vara dum i huvudet ändå. Jag har ju till och med kondomer! Vad är det för fel? Jag blir så ledsen på mig själv för att det ska bli såhär månad ut och månad in. Men jag får ju skylla mig själv. Är huvudet dumt, får kroppen lida. Nej, om det går bra den här gången blir det för fanden p-stav för mig.

Inga kommentarer: