Hejsan!

Jaha, här är då min blogg. Jag är nästan 20 år, för fan. Jag har svårt att svälja det eftersom jag älskar att vara barnslig. Jag har tyvärr en massa åsikter om allt och alla och vill nödvändigtvis ge en massa tips, vilket folk runtikring mig hatar. Därför tar jag mina åsikter hit! Haha..

måndag 22 december 2008

Musiklärare sökes - plats tagen

Idag var jag till Blomster. Det var riktigt skumt att komma tillbaka efter så många år. Och den här gången skulle jag inte vara elev heller. Hade jag trott att det skulle bli så när jag gick ur skolan lycklig över att slippa gå där? Att jag skulle återvända? Hursomhelst hoppas jag att jobbet kommer att gå bra. Nu är det iaf fixat. Inga papper påskrivna, men det fixas efter jul. Musiklärare - jag? Omg. Jag fattar inte egentligen, men jag tror nog att det funkar. Det enda som står emellan mig och att göra detta jobbet bra är mitt eget psyke. Om jag bara orkar tackla ungarna är det inga problem. Kunskapen har jag. Nu ska jag bara dona och planera lite över jul. Lite sick att jullovet går åt till planering, men hey - vilka meriter!

1 kommentar:

Anonym sa...

Svar: Hej! Ja jag håller med dig om att det finns andra som kämpar hårdare och självfallet för helt andra andledningar (så som krig, svält etc). Men Isabella Löwengrip var ju inte rikare än någon annan innan hon började blogga, då var hon en helt vanlig svensk tonårstjej som på ett bra sätt lyckades göra bloggen till ett arbete. Det finns ju ingenting fel med det, eller? I tv rutan må hon vara komersiell men hon är ju inte så blåst som hon verkar. Vi måste ju också komma ihåg att man itne kan göra bättre än sitt bästa i sin egna situation, alltså att Isabella är ju inte född i en krigzon eller uppvuxen i en familj som inte har mat för dagen utan hon kämpar ju allt hon bara kan på sitt sätt i sitt liv. Kan man klandra henne? Jag är inte emot att man inte gillar henne, det jag tycker är viktigt är att man, som du och jag, ger konstruktiv kritik och inte bara är elak för att vara det. När man säger något dåligt måste man ju även förklara varför och på vilket sätt man själv hade velat göra det bättre. Eller hur?

Ha det fint!
/Giulia