Hejsan!

Jaha, här är då min blogg. Jag är nästan 20 år, för fan. Jag har svårt att svälja det eftersom jag älskar att vara barnslig. Jag har tyvärr en massa åsikter om allt och alla och vill nödvändigtvis ge en massa tips, vilket folk runtikring mig hatar. Därför tar jag mina åsikter hit! Haha..

torsdag 12 februari 2009

Olivolja

Det absolut bästa sminkborttagnings-, mjukgörings- och fuktgivande medlet i hela världen är Olivolja! Ingen produkt med oliv i, utan ren och skär olivolja virgine som man kan använda i matlagning (jag använder Fontana). Men se till att det är en bra olja. Jag har börjat använda det istället för ansiktskräm och huden blir så mjuuuk. Jag kan inte sluta stryka mig över kinden. Mamma har använt det i flera år (liksom italienska kvinnor har i hundratals år) och för att vara 50 så har hon väldigt fin hy med lite rynkor och jag är glad att ha det i genbanken, men jag är säker på att det också beror på olivoljan! Testa :D



Den är oftast billigare än dyra hudkrämer och den luktar fräscht och går in i huden snabbt om du inte vill ha på mycket då för att fukta huden under längre tid. Plus att den är naturlig och är bra i balans med huden eftersom den inte innehåller något konstgjort och så är den ju eko som bara den. Och jag intygar att den är bättre än alla hudkrämer jag testat. Bara bra alltså. (Och man kan använda den som massageolja också ;)

Betyg: ♥♥♥♥♥

Inga kommentarer: