Hejsan!

Jaha, här är då min blogg. Jag är nästan 20 år, för fan. Jag har svårt att svälja det eftersom jag älskar att vara barnslig. Jag har tyvärr en massa åsikter om allt och alla och vill nödvändigtvis ge en massa tips, vilket folk runtikring mig hatar. Därför tar jag mina åsikter hit! Haha..

torsdag 12 februari 2009

Wicca_by_Salque

happ happ.... plötsligt visade det sig att min konst spridit sig... men jag förväntade mig faktiskt inte att hitta min bild "Wicca" på en Italiensk tjejs myspace... Tydligen har väl någon sett den på Deviantart och lagt upp den på Photobucket... Tänk om de visste att de exotiska omgivningarna på bilden är lilla Malungsfors XD som genomgått en liten del photoshopping. Det syns ju faktiskt fortfarande, om man vet hur det ser ut i Malungsfors (ungefär från bron över älven).


Det stör mig lite att människan satt sin text på bilden (på ett ganska fult sätt må jag säga), men hey vad får man inte stå ut med här på webben. Men det får en onekligen att tänka över om det är en så smart idé att lägga ut bilderna på nätet utan copyright. Klart att jag kan skaffa det i efterhand, men vad gör man om nån annan skaffar copyright på ens egen bild? Jo, ingenting, för det går inte att göra något då. Inte för att jag tror att jag blir en stor konstnär, men visst vore det surt om nån annan tjänade pengar på ens bild? XP

Återfinns här:
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=146227987
och här:
http://s484.photobucket.com/albums/rr201/cmason2/?action=view&current=Wicca_by_salque.jpg

Inga kommentarer: